Η VIANOX χρυσός χορηγός στο online συνέδριο Logistics 9 με θέμα “30+ logistics benchmarks for leading Supply Chains”.
Πλήθος συμπερασμάτων από το συνέδριο με θέμα:
30+ logistics benchmarks for leading Supply Chains
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το διήμερο διαδικτυακό συνέδριο Solutions 9 στις 21 & 22 Οκτωβρίου από το Supply Chain Institute με χρυσό χορηγό τη VIANOX SVOLOS. Βασικός στόχος του συνεδρίου ήταν ο κλάδος της Supply Chain & Logistics να μετρήσει τα κόστη και την παραγωγικότητα τόσο εντός των αποθηκευτικών δομών όσο και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του προϊόντος από την παραγωγή του μέχρι τον τελικό καταναλωτή.
Περισσότεροι από 160 συμμετέχοντες ψήφιζαν live καθ’ όλη τη διάρκειά του web conference καθορίζοντας με την ψήφο τους την επικρατούσα κατάσταση στα logistics εν μέσω πανδημίας.
Η δεύτερη μέρα ήταν αφιερωμένη στο ταξίδι του προϊόντος, δηλαδή στη μεταφορά, τη διανομή και το last mile. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το κοινό ψήφισε και καθορίζοντας αναλυτικά όλες τις μετρήσιμες παράμετροι σε 2 επίπεδα, τη B2B μεταφορά στο πρώτο μέρος και τη B2C μεταφορά στο δεύτερο, για την σημερινή κατάσταση της αγοράς.
Συγκεκριμένα οι συμμετέχοντες δήλωσαν ότι η πληρότητα των φορτηγών εθνικής μεταφοράς είναι πάνω από 70% ενώ σύμφωνα με στοιχεία της Ε.Ε. του 2018 στην Ελλάδα η πληρότητα για την εθνική μεταφορά εμφανιζόταν στο 40%. Το ίδιο πάνω-κάτω ισχύει και για τα φορτηγά που κάνουν διανομή εντός Αθηνών. Σε ότι αφορά την ηλικία των φορτηγών, βλέπουμε ότι δεν έχει αλλάξει κάτι τα τελευταία 10 χρόνια. Ο στόλος διανομής εντός Αττικής γέρασε και από 15ετίας είναι σήμερα 20+ ετών. Μόνο 9% των συμμετεχόντων είπε ότι έχουν νέο στόλο. Σε αντίθεση, ο στόλος φορτηγών εθνικής μεταφοράς είναι νεότερος, από 10 έως 15 ετών. Ενδιαφέρουσα ήταν η σύγκριση που έγινε με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναλυτικά ανά χώρα. Η Γερμανία έχει οχήματα μεταφοράς κάτω των 2 ετών!
Ο Logistics Manager της VIANOX SVOLOS, κ. Θανάσης Καμενίδης είπε ΄΄Η πληρότητα συνήθως μετριέται από το one way δρομολόγιο, ενώ αν υπολογίζαμε και το γεγονός ότι συνήθως τα φορτηγά επιστρέφουν άδεια, τα νούμερα θα άλλαζαν. Είναι μεγάλο ατού για τις επιχειρήσεις να μπορούν να επενδύσουν σε σύγχρονα προγράμματα δρομολόγησης και τηλεματικής για να μειωθεί το κόστος διανομών και σίγουρα χρειάζονται κίνητρα από την πολιτεία. ‘’
Σε B2B επίπεδο, εντυπωσιακό είναι πως μόνο 6% έχει συνεχή on-line πρόσβαση για την παρακολούθηση του φορτίου, ενώ ένα 11% στον αντίποδα έχει ελλιπή πληροφόρηση. Σε επίπεδο PΟD και ιχνηλάτησης, δεν φάνηκε να έχει αλλάξει κάτι από το 2011. Οι συμμετέχοντες ψήφισαν ότι στην Αττική πιάνουμε 20-30 σημεία ανά δρομολόγιο, ενώ ο μέσος χρόνος παράδοσης στην επαρχεία είναι 1 με 2 ημέρες. Το discussion panel στο σχολιασμό αυτών των αποτελεσμάτων είπε ότι οι τεχνολογίες βοηθάνε, αναπτύσσονται συνεχώς και ζητούνται από τους πελάτες διότι από αυτό αξιολογείται και η ποιότητα των υπηρεσιών των 3PL.
Επίσης διερευνήθηκαν τα κόστη της μεταφοράς και της διανομής, αντιπαραβάλλοντας τον τύπο της επιχείρησης με το κόστος διανομής iso κιβωτίου στην Αττική, και φάνηκε πως οι μεγάλες 3PL χρεώνουν έως 2,75 το σημείο στην Αττική. Αντίστοιχα εντοπίστηκε το κόστος διανομής και σε άλλες περιοχές της χώρας. Η τελευταία ενότητα του συνεδρίου εστίασε στη διανομή B2C και στο last mile. Τα βασικότερα συμπεράσματα της ενότητας είναι ότι σε 3 χρόνια από τώρα θα δούμε νέα συνεργατικά σχήματα ελεύθερης διανομής τύπου crowd sourcing στο τελικό μίλι. Ενδιαφέρον είχε το ότι το customer pick up στη χώρα μας είναι 3 έως 5%. Σε διεθνές επίπεδο τα περισσότερα pick up points τα έχει η Γαλλία είπε ο κ. Παναγιώτης Ανδριανόπουλος παρουσιάζοντας την κατάσταση διεθνώς.
Περισσότερες πληρφορορίες για το συνέδριο μπορείτε να βρείτε εδω.